previous arrow
next arrow

Slider

Практика адміністративних справ

  1. Оскарження актів індивідуальної дії суб’єктів владних повноважень
  2. Справи щодо порушень правил дорожнього руху, ДТП
  3. Оскарження адміністративних стягнень за самовільне використання землі
  4. Оскарження бездіяльності (дій), рішень управлінь Держгеокадастру щодо передачі земель
  5. Оскарження адміністративних стягнень у сфері будівництва, ДАБІ
  6. Адміністративні правопорушення пов’язані з корупцією
  7. Захист інтересів довірителя у відносинах з контролюючими органами, ДФС

Адміністративний позов

Надаємо високопрофесійні юридичні послуги у сфері оскарження дій (рішень) та бездіяльності суб’єктів владних повноважень при порушені Ваших прав. Більшість складів адміністративних правопорушень передбачена відповідним кодексом та спеціальними законами. Серед найтиповіших завдань, які нам ставляться є: оскарження незаконних рішень працівників патрульної поліції за порушення правил дорожнього руху, що спричинило дорожньо-транспортну пригоду, керування автомобілем у нетверезому стані; оскарження рішень інспекторів Державної архітектурно-будівельної інспекції за порушення вимог і стандартів при будівництві, неотримання погоджень (дозволів) на будівництво; оскарження рішень інспекторів Держгеокадастру за самовільне використання земельних ділянок, самовільного зняття ґрунту та оскарження відмови у безоплатній приватизації земельних ділянок державної власності; оскарження рішень службових осіб Держпродспоживслужби за порушення правил торгівлі (алкогольні та тютюнові вироби); оскарження протоколів Національного агентства з питань запобігання корупції за порушення обмеження щодо сумісництва та суміщення, порушення обмежень щодо одержання подарунків, порушення вимог щодо запобігання конфлікту інтересів; оскарження рішень повідомлень та результатів перевірок ДФС; оскарження рішень органів місцевого самоврядування при вирішені земельних питань громадян. Визначений перелік категорій справ про оскарження в адміністративному порядку найбільше розповсюджений та становлять велику частину всіх адміністративних справ у суді, у зв’язку із суттєвими санкціями за їх порушення та правовими наслідками доведення винуватості особи. Треба враховувати, що рішення в адміністративній справі часто є передумовою для пред’явлення значних  позовних вимог у цивільному чи господарському судочинстві у майбутньому. А в справах про корупційні правопорушення за суттєві проступки санкція передбачає такий негативний наслідок, як позбавлення права обіймати певні посади, а в подальшому внесення особи в реєстр корупціонерів.

Оскаржити адміністратвине стягнення

У справах про оскарження рішень (протоколів) патрульної поліції за порушення правил дорожнього руху, що спричинило дорожньо-транспортну пригоду є важливим чітке дотримання процедури оформлення адміністративних матеріалів. Адже неналежно зібрані та оформлені докази (протоколи, схеми) можуть ставити під сумнів винуватість особи. Доволі часто працівники патрульної поліції не дотримуються усіх процедурних вимог складання документів на підтвердження правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. При вчинені дорожньо-транспортної пригоди або керування водієм у стані алкогольного сп’яніння працівники патрульної поліції складають протокол та спрямовують адміністративний матеріал до суду. Важливо знати, що особа має право надати письмову заяву з проханням спрямувати матеріали в один з судів: за місцем її проживання, за місцем вчинення правопорушення чи за місцем реєстрації транспортного засобу. У разі несвоєчасного звернення за допомогою до кваліфікованого юриста, буде неможливо вчасно зібрати необхідні докази, у тому числі встановити свідків для підтвердження невинуватості. Звертаємо увагу, що інколи поліцейські некоректно складають схеми, не відображають усі елементи дорожньої обстановки та відмовляються відбирати пояснення у свідків. Радимо на місці пригоди зробити фотофіксацію усіх обставини та локалізацій пошкоджень автомобілів. Обов’язково зняти копії з усіх документів іншого учасника та звернутися у страхову компанію.  У своїх поясненнях заявити свідків пригоди та їх анкетні дані. Важливо вчасно звернутися до адвоката з метою недопущення визнання вини в справі про адміністративне правопорушення.

Оскаржити дію органа влади

За вчинення порушення законодавства під час будівництва встановлені досить значні розміри штрафів, які пропорційно залежать від складності об’єкту будівництва, тобто фактично його будівельних розмірів. Для прикладу за виконання будівельних робіт без подання повідомлення про їх початок відносно об’єкту, що за класом наслідків належить до незначних СС1 (20-ти квартирний житловий будинок на 5-ть поверхів) санкція становить від 8500 до 10200 грн.. А от за виконання будівельних робіт без дозволу на їх початок відносно об’єкту, що за класом наслідків належить до значних СС3 (житловий будинок висотою понад 100 метрів або великі лікарні, торгівельні центри) санкція становить від 34000 до 51000 грн.. Звертаємо увагу на те, що шляхом повідомлення, яке можливо зробити засобами поштової кореспонденції можна приступити до будівництва нескладних об’єктів з класом СС1, а будівництво інших більш складних лише з отримання від архітектурно-будівельної інспекції відповідного дозволу. Наголошуємо на тому, що у разі відхилень при будівництві від проектних рішень, інспектор ДАБІ може направити припис про усунення порушень. Якщо припис не виконаний орган державного архітектурного контролю має право подати позов до суду про знесення самочинно збудованого об’єкту та компенсацію збитків. Юристи нашої компанії знають як вести себе при перевірках ДАБІ та можуть представити інтереси забудовника у суді. Після закінчення будівництва орган місцевого самоврядування на підставі поданих замовником техніко-економічних показників (кошторисна вартість будівництва) здійснює розрахунок розміру коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. На цій стадії також досить часто виникають суперечки між забудовником та юристами місцевих виконкомів. З приводу визначення розміру пайового внеску з урахування нюансів пов’язаних з вартістю робіт, які вже виконані на користь міста та мають враховуватися. Окрім того відносно деяких видів об’єктів є підстави, які дають можливість взагалі звільнити забудовника від пайової участі.

Оскаржити рішення посадової особи

У сфері реалізації гарантованих прав громадян на землю, в нашій судовій практиці були справи про оскарження незаконних рішень органів Держгеокадастру. Як відомо саме цей орган державної влади у сфері земельних відносин приймає рішення про розпорядження земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності. Земельним законодавством встановлено право кожного громадянина на безоплатну приватизацію земельних ділянок по кожному з видів в межах визначених норм. Разом з тим, обласні управління Держгеокадастрів часто приймають незаконні рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою із подальшою відмовою передання ділянки у власність. Вказані категорії справ розглядаються окружними адміністративними судами. Враховуючи досвід радимо скористатися послугами адвоката у земельних питаннях з метою висування правильних вимог, котрі будуть заявлятися у суді. Адже орган державної влади має особливі дискреційні повноваження, які не можуть бути підмінені судовим рішенням. В той же час правильно сформульована мотивувальна та резолютивна частина судового рішення, яке буде виконувати управління є запорукою отримання позитивного результату в короткі терміни. Право на приватизацію землі гарантоване законами, а адвокати нашої компанії сприятимуть у швидкому вирішенні Вашого земельного питання. Іншою категорією справ є адміністративні порушення пов’язані з самовільним зайняттям земельних ділянок. У випадку не досягнення розміру шкоди від такого начебто самовільного використання землі для кваліфікації за кримінальним кодексом (≥ 80 тис. грн.), інспектори територіальних відділів Держгеокадастру, на виконання доручення прокуратури, здійснюють перевірку та можуть винести постанову про притягнення особи до адміністративної відповідальності. Є досить спірним питання тлумачення та встановлення факту використання земельної ділянки та доказів його доведення. А як відомо, обов’язок доказування правомірності прийнятого рішення лежить виключно на посадовій особі. Юристи нашої компанії можуть розібратися у правомірності складання адміністративних матеріалів та законності притягнення до відповідальності. Інспектори інколи в порушення інструкції неправильно складають документи щодо обстеження земельної ділянки та не встановлюють усіх обставин. З цих документів суд має встановити розмір начебто самовільно зайнятої ділянки та конкретну особу порушника норм земельного законодавства. Також є неоднозначною правова позиції стосовно юридичного значення документів про оправо на землю «старого зразка» та невнесення їх в реєстр речових прав та Державний земельний кадастр. Переконані, що не переформлення правовстановлюючого документу на новий лад не може бути підставою для відібрання у особи права на землю. А де є протиріччя там є можливість обґрунтування правомірності поведінки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Юрист по адміністратвиним справам

Серед підприємців є актуальним вирішення правових питань оскарження рішень службових осіб Держпродспоживслужби за порушення правил торгівлі алкогольними та тютюновими виробами.  Дані  проступки можуть бути вчинені у вигляді продажу алкоголю чи сигарет без ліцензії або марок акцизного збору, або у більш складному вигляді продажу в забороненому місці чи час, що встановлений місцевим органом самоврядування. Вказані правопорушення можуть бути вчинені як з умислу суб’єкта господарювання, так і з вини найманого працівника. В такому випадку такі протиправні дії працівника будуть підставою для його звільнення та притягнення до відповідальності. Останнім часом управління Держпродспоживслужби все частіше проводять перевірки підприємців, у тому числі котрі здійснюють торгівлю лікарськими засобами через аптечні магазини на предмет ціноутворення. При формуванні, встановленні та застосуванні державних регульованих цін на лікарські засоби порушуються максимально допустимі ціни. До суб’єктів господарювання застосовують адміністративно-господарські санкції на дуже значні суми та виносяться приписи. Наші юристи надають фахові консультації при проведенні перевірки та у разі виявлення порушень при оформленні результатів – оскаржують їх в адміністративному порядку.

Скасувати рішення виконавчого органу

За правопорушення пов’язане з корупцією може бути притягнутий лише спеціальний суб’єкт, визначений Законом України «Про запобігання корупції». Оскарження протоколів Національного агентства з питань запобігання корупції складені у зв’язку із порушення обмеження щодо сумісництва та суміщення, порушення обмежень щодо одержання подарунків, порушення вимог щодо запобігання конфлікту інтересів, вчасного подання декларацій. За останні роки було суттєво оновлено законодавство у питанні боротьби з корупцією. У тому числі додано нові склади вчинків у статтю 172 кодексу про адміністративні правопорушення. На вимоги Європейської спільноти створено органи покликані запобігати корупції та притягати винних осіб. Разом з тим часто трапляються неоднакові тлумачення при кваліфікації та суб’єктивні оціночні правові категорії. Якість нових антикорупційних норм є невисокою, а тому порушуються принцип того, щоб вони були доступними для заінтересованих осіб, чіткими та передбачуваними у своєму застосуванні. В разі коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов’язків осіб, національні органи зобов’язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід. Тобто вирішення колізій у законодавстві завжди тлумачиться на користь особи. Для прикладу вирішуючи питання про притягнення осіб до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення щодо порушення вимог фінансового контролю, яке полягало у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування слід враховувати наступні аспекти. Чи всі працівники юридичної особи публічного права, простими словами державних підприємств, відносяться до суб’єктів декларування, або лише ті які наділені управлінськими та адміністративно-розпорядчими функціями. Або як бути, коли у особи не було можливості подати декларацію вчасно з незалежних від неї технічних причин, які в свою чергу напряму залежать від адміністратора електронного реєстру. Теж саме стосується встановлення і доведення поважності причин неподання декларації до НАЗК. Для прикладу поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв’язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного веб-сайту, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо. Для вирішення питання щодо наявності реального конфлікту інтересів у особи, яка здійснює службові чи представницькі повноваження з особою відносно якої приймається те чи інше рішення, законодавець здійснив спробу тлумачення. Проте адвокати переконані у не однозначності, незрозумілості такого тлумачення з огляду на співвідношення з терміном «потенційний інтерес». Який в свою чергу є значно ширшим, а довести наявність реального інтересу справа контролюючого органу. Крім того необхідно доводити причиновий зв’язок між дією спеціального суб’єкту та наслідками для начебто заінтересованої особи, а найголовніше часові проміжки. Тому наявність належних і допустимих доказів повинно бути зазначено у протоколі про правопорушення пов’язане з корупцією, а в разі відсутності – адвокати компанії у суді обґрунтують необхідність закриття адміністративної справи. Звертаємо увагу на те, що протокол про правопорушення з матеріалами повинен бути надісланий у трьох денний строк до суду за місцем вчинення правопорушення. Присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та прокурора є обов’язкова. Наслідком визнання винуватості особи може бути притягнення до дисциплінарної відповідальності та звільнення з державної служби.  З урахуванням стрімкого розвитку антикорупційного законодавства, правової допомоги адвоката потребують посадові особи з метою оскарження незаконних протоколів про адміністративне правопорушення, що пов’язані з корупцією.

Оскаржити рішення Держгеокадастра

Спори з приводу оскарження рішень щодо проходження громадянами публічної служби, їх звільнення та, як наслідок, поновлення на роботі також підвідомчі адміністративним судам. Серед причин незаконних звільнень громадян при проходження публічної служби є вчинення дисциплінарного проступку чи порушення етики службовця. У випадку прийняття незаконного рішення про звільнення з роботи звертаємо увагу на належне оформлення документів. Роботодавець зобов’язаний ознайомити з наказом під розпис, здійснити остаточний розрахунок та зробити запис і видати трудову книжку. Радимо отримати довідку про заробітну платню за останні півроку, що допоможе визначати суму компенсації за вимушений прогул та усі можливі внутрішні документи, котрі визначали трудові функції і обов’язки. Такими документами можуть бути: затверджені правила внутрішнього розпорядку та посадова інструкція; положення про відділ, управління, департамент; колективний трудовий договір; статут та інші. При звільненні з публічної служби застосовують як загальні підстави для розірвання трудових відносин визначені кодексом законів про працю, так і додаткові урегульовані спеціальними законами (про державну службу, про прокуратуру, про судочинство та статус суддів, про дипломатичну службу). Термін дисциплінарний проступок для його встановлення також має багато оціночних суджень, таких як: етична поведінка, неповага до держави, шкода авторитету держави, політична неупередженість, що можуть бути використані на користь службовця. Знову наголошуємо на тому, що обов’язок доведення вчиненого працівником порушення лежить виключно на роботодавці. Трапляються випадки звільнення працівників органів, які ведуть боротьбу з корупцією (прокуратура, національна поліція, СБУ, працівники суду) з підстав неподання інформаційних карток за встановленої форми по корупційним справам. Працівники органів, які ведуть боротьбу з корупцією, після одержання цих карток вносять відомості про результати розгляду в суді корупційного діяння до журналу обліку протоколів і не пізніше 2 робочих днів пересилають їх до управлінь МВС для постановлення на централізований облік. Практика підтверджує, що непоодинокі випадки звільнення службовців за рішенням не уповноважених на це вищестоящих осіб. Для звернення в суд з вимогами про визнання незаконним звільнення, поновлення на службі та виплату компенсації за вимушений прогул встановлений строк в один місяць з дня вручення трудової книжки або наказу про звільнення. У випадку несвоєчасного оформлення або надання документів вказаний строк підлягає поновленню. При розгляді судом вимоги щодо компенсації середньої заробітної плати, строк не може перевищувати один рік. Рішення суду про поновлення на роботі підлягає негайному виконанню, а апеляційне оскарження не зупиняє його. При зверненні до суду незаконно звільнений працівник не сплачує судового збору, а підсудність обирається на його розсуд (за місцем реєстрації чи адресою роботодавця). Юристи адвокатської компанії мають досвід поновлення на посаді працівників різних рівнів та рангів, тому спроможні надати ефективну правову допомогу.

Оскаржити відмову виділення землі

У правових питаннях оскарження рішень повідомлень та результатів перевірок ДФС слід враховувати. Порядок адміністрування, нарахування, визначення податкової бази та строки сплати регламентуються Податковим кодексом. При наявності спірних питань чи невизначеності радимо звернутися до фіскальної служби за письмовою податковою консультацією. Податковий адвокат допоможе з можливими питаннями правомірності направлення на перевірку та визначення обсягу необхідних документів, що мають бут надані податківцям. Наша команда юристів знає як повинен вести себе підприємець щоб не допустити виникнення кримінальних проваджень пов’язаних з фіктивним підприємництвом або ухилення від сплати податків. Наводимо перелік рішень фіскальної служби, які можуть бути оскаржені у суді за допомогою послуг податкового адвоката: податкові рішення повідомлення; рішення про арешт майна платника податків; рішення податкового органу у прийнятті податкової декларації; рішення про анулювання та виключення з реєстру платників податку на додану вартість або єдиного податку; наказ на проведення перевірки; письмові податкові консультації, причому висновки судді у мотивувальній частині позитивного рішення буде підставою для надання нової консультації в інтересах клієнта. Якщо розглядати не правомірні дії податків щодо накладення адміністративного стягнення, звертаємо увагу на те, що інколи платника податків притягають двічі до відповідальності за одне і те саме правопорушення, що є неприпустимим. Тому послуги адвоката в адміністративних справах щодо незаконного донарахування податків або накладення адміністративних санкцій є необхідні у результативній боротьбі з бюрократизованою державною податковою адміністративною системою.